Hemma i Svergiet

Känns lite tråkigt att veckan i Alanya gick så fort som den gjorde för vi hade så fruktansvärt kul och det jag har lärt mig är att när temperaturen på dagen ligger på 40 - 45 grader ska man inte ha ACn på 18 grader. Speciellt när den är riktad direkt mot sängen och inte går att ställa om. Vart grymt förkyld efter två dagar men vart bättre när vi la ACn på 30 grader istället, alltså samma temperatur som det var på kvällen utomhus.

Eftersom vi hade all inclusive (gratis sprit och gratis frukost, lunch och middag) och vi mer riktat in oss på en sol och bad semester så har jag inte köpt så mycket saker. Men det blev en väska (burberry) som jag lyckades pruta ner från 70 lira - 350 kr till 15 lira - 75 kr även en navelpiercing. Sen så fick jag ett jätte fint turkiskt armband av älskling och sen så vann jag ett silverhalsband på ett gratis lotteri som hölls under en av kvällarna på hotellet. Vad är oddsen egentligen? Jag menar jag som aldrig har vunnit något i hela mitt liv och sen så är jag en av tio vinnande av alla som bodde på hotellet.

Vi träffade också tre svenska par som vi umgicks med mestadels under hela veckan. Det var en massa utekvällar, stranden, baren på hotellet, äta god mat, sol/bad osv. Tillbaka till utekvällarna; Vi drog till ett ställe som hette Robin Hood tre av oss fyra par och det var det grymmaste ställe jag någonsin varit på. Det var fyra till fem barar på typ alla fyra våningar, VIP våning som jag och Jocke tog oss till, grym musik och typ tusen pers. Riktigt häftigt ställe med andra ord!

Vi var även med om en turkisk afton som anordnades på hotellet med magdans, uppvisningar och gratis lotteri. Det var verkligen underhållande och jag tror jag skrattade under hela föreställningen, jävlar vad kul att se. Då menar jag när dom drog upp folk från publiken då de fick testa magdans osv osv.


På balkongen just innan middagen

Vi tog en promenad till stranden där det var sjukt stora vågor,
som inte kom med på den här bilden men.

Blev bjuden på gratis drinkar innan vi köpte några på favorit stället
Sun On

Robin Hood på dagtid

Nere vid hamnen vid det riktiga centrum

Förberedelse för kvällen

Dom hade sjukt god mat varje dag på hotellet

Magdansösen

Ett gäng härliga människor vi drog ut med andra kvällen

På Sammys, stället vi drog till. Där dom även hade undelater

De vita är turkisk sprit, Fyfan för den var inte god

Innan utekvällen med dom vi umgicks med resten av veckan

Alla killar

Alla brudar
Vid poolen


Finns en hel del fler bilder som troligen kommer läggas ut lite då och då under veckans gång.
Alanya 21/8 - 28/8 Underbart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

just get the facts rigth next time!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-31 @ 00:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0